El Club

El Club de Lectura de la Delegació d’Alacant de l’IEC va començar a fer camí l’any 2015 arran d’una proposta de la llibreria, Libros 28, de Sant Vicent del Raspeig, que ja feia altres Clubs de lectura, infantils, de novel·la negra, de clàssics, però no en tenia cap en la nostra llengua i per això va recórrer a nosaltres. La inciativa ens va resultar molt interessant en tant que era una activitat bastant innovadora en la nostra línia de treball, que fins llavors se centrava més en la divulgació científica i tenia un caire més acadèmic. Així doncs, vam pensar que acceptar el repte obria portes a actes més literaris en unes comarques on la literatura en català necessita un impuls especial.

Des que l’Institut d’Estudis Catalans se’n va fer càrrec de la coordinació, se celebren onze sessions anuals l’últim dissabte de cada més a partir de les 18.30 h, moderades per l’escriptora Lliris Picó, que és a més, la secretària de la Delegació d’Alacant de l’IEC. Fins al 29 de febrer tenien lloc a la mateixa llibreria. Arran de la crisi sanitària provocada per la pandèmia de la còvid-19, en l’actualitat es fan en confinament des de diversos mitjans telemàtics. Quan les circumstàncies ho permeten el club esdevindrà dual. Per una banda es tornarà a la presencialitat cada darrer dissabte de mes, i per una altra es mantindrà la virtualitat adaptada a les necessitats del públic dels nostres centres col·laboradors.

Al llarg d’aquests anys han visitat el nostre Club autors d’arreu dels Països Catalans com Cinta Arasa, Rafa Gomar, Maria Escalas, Anna Moner, Teresa Muñoz, Paco Esteve, Jesús Moncho, Martí Domínguez, Xavier Aliaga, Elvira Cambrils o Jovi Seser, entre altres.

Activitats programades
  • No hi ha novetats